Facebook voor automobilisten: lekker sociaal op de A1

Automobilisten gaan sociaal, tenminste als je het beginnende Amerikaanse bedrijfje Bump moet geloven.

Bump koppelt de – unieke – kentekengegevens van auto’s aan een gebruikersaccount. Wanneer de eigenaar van de auto zijn contactgegevens invult, wordt dat gekoppeld aan het kenteken en kan de betreffende automobilist online en offline bereikt worden.

As simple as that! [Nieuwe kansen voor de ANWB!]

Zo kun je bijvoorbeeld iemand laten weten dat zijn lichten het niet doen door een sms-je te sturen. Dat scheelt weer wat getoeter.

Bump-leden kunnen naast contact via e-mail en telefoon ook verbinding maken met Twitter en Facebook en via een datingsite een andere automobilist proberen te schaken.

Het hele concept valt of staat met massa! Heel autorijdend Amerika moet zich aan Bump blootgeven, want anders valt er weinig sociaal te zijn. Bump heeft 1 miljard dollar aan investeringen binnen om het concept tot een succes te maken.

Ik ben benieuwd. Het is in feite niets anders dan een Facebook voor fervente automobilisten. Hebben we nog niet genoeg social media?

Lees ook:Nooit meer online in de kroeg (video)
Lees ook:Datingsite steelt miljoen Facebook profielen | Ook uit NL
Lees ook:iPhone-mail: de verrassing is weg
Lees ook:Klagende vrouwen grootste ergernis op Facebook
Lees ook:Eigen Facebook-telefoon in 2013 verwacht

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>