LiveLeak belazert de kluit met Fitna

LiveLeak bedreiging of bedriegingLiveLeak heeft het bijzonder goed bekeken. Tweemaal publiciteit voor de prijs van één.

Ik geloof geen biet van het verhaal over de persoonlijke bedrijgingen. LiveLeak heeft optimaal geprofiteerd van Fitna als reclamemiddel, maar ziet de hoge kosten van verdere hosting niet zitten. Dus wat gedaan: nogmaals gratis reclame maken voor de 'hogere doelen' …

… die LiveLeak zichzelf gesteld heeft en meteen afrekenen met de hoge traffic.

Bedreigen of bedriegen? 

Natuurlijk is het maar giswerk, maar geen enkele groot netwerk als LiveLeak zou zich laten ringeloren door anonieme bedreigingen, als die al geuit zijn.

Geen traffic, wel gratis reclame 

Nu heeft LiveLeak voor ongeveer 10.000 Euro aan kosten voor traffic en extra servercapaciteit in enkele dagen meer exposure gehad, dan in al die jaren hiervoor. Die kosten zouden zonder de bijbehorende publiciteit nog lang zo doorlopen en dat kost natuurlijk iets teveel. Dus bedreiging bedacht, de hele wereldpers nogmaals aan de neus gehangen dat LiveLeak vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel heeft staan, maar wel Fitna verwijderd. Geen traffic, wel reclame. Slimme zet.

Lees ook:LiveLeak en PVV-site meteen plat
Lees ook:Geen enkele internetprovider wil Fitna
Lees ook:Zware tijden voor betaalde encyclopedie: Encarta op zwart
Lees ook:De overheid wil ODT, maar koopt Microsoft Office
Lees ook:ISP stopt stiekem reclame in websites

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “LiveLeak belazert de kluit met Fitna

  1. Saskia

    Voorlopig zullen ze nog wel traffic krijgen naar hun site van mensen die (nog) niet weten dat de film inmiddels verwijderd is, plus alle mensen die nog klikken op de her en der verspreide links. Tel daarbij op dat mensen LiveLeak als een soort tweede YouTube ontdekken en dus ook voor andere filmpjes zullen terug keren. Voor velen zal het een eerste kennismaking met LiveLeak zijn geweest. Dus het lijkt inderdaad een slimme zet. Just guessing.

      /   Reply  / 
  2. ro

    typish geval van meeliften op een hype,en dat ik zo ver ik weet nog nooit fout uitgekpakt.

      /   Reply  / 
  3. Tony

    Grappig, ik dacht (en schreef: tonymoore.nl) exact hetzelfde Victor! Neemt niet weg dat ze idd een flinke boost aan exposure hebben gehad. En wat je zegt: het blijft gissen…

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>